Rust

18 juli 2022 - Mpumalanga, Zuid-Afrika

Dag vier. Wat heb ik hier lang naar uitgekeken: wakker worden met de geluiden van de bush-camping. Mensen die zich klaarmaken voor hun ochtend-gamedrive, anderen die apen wegjagen van hun ontbijttafel, maar bovenal: de geluiden van alle dieren die ook aan hun dag beginnen. En niet te vergeten, het zachte gerommel van Paul, die zachtjes ons daktentje uit is gekropen om de eerste mok koffie van de dag te bereiden. Groot is mijn verbazing als dat na een paar minuten al is gelukt. Triomfantelijk vertelt Paul over zijn nieuwste ontdekking in de gezamenlijke keuken hier op Letaba: een soort Quooker. Kampeerluxe, I love it. Net als de verhuur van complete skottelbraais op een picknickplek middenin het park. Fantastisch.

Vandaag doen we het rustig aan. Even landen op deze plek, opstaan wanneer je zin hebt. Paul rommelt, de jongens slapen, ik lig nog heerlijk in onze daktent, met uitzicht op de bomen, mooie vogeltjes en speelse aapjes. Of eigenlijk: draken van apen, op rooftocht rond de camping. Met succes uiteraard: er zijn altijd nog mensen die de les van opbergen van etenswaren nog niet hebben geleerd. Verse groenten zijn hier in het park schaars en dus gewild, ook bij dieren. Onze buren moeten het de rest van hun verblijf doen zonder hun tomaten, komkommers en aardappels. Lekker ontbijtje voor de aapjes. ;-)