Drie weken voor vertrek...

27 juni 2022 - Alkmaar, Nederland

Nog krap drie weken, dan zitten we weer in het vliegtuig voor een nieuw avontuur! There, I said it. Tot nu toe durfden we het eigenlijk bijna niet uit te spreken. Op het moment dat we startten met de voorbereidingen, eind vorig jaar, was alles nog onzeker door Covid. En een paar weken geleden kwamen de berichten over de problemen op Schiphol, met mogelijke annuleringen tot gevolg. Inmiddels is Covid (nog) onder controle en schijnt KLM alle vluchten uit te voeren, dus kunnen we maar beter aan het idee gaan wennen dat we het gewoon echt gaan doen, deze 5-weekse safari naar Botswana!

Een reis naar een land dat in de ontelbare filmpjes die ik de afgelopen maanden via YouTube heb gekeken, wordt aangemerkt met woorden als 'epic', 'next-level' en vooral: 'truly WILD'. Hoe bereid je je daarop voor, los van nachtenlang routes plannen en campings boeken. uren YouTube'videos kijken, de verrekijkers klaarleggen en wat flesjes DEET inslaan? Eerlijk gezegd: geen idee.

Natuurlijk hebben we de GGD gebeld voor malaria- en vaccinatie-advies, denken we na over een goede paklijst en putten we uit onze eerdere 4x4-kampeerervaring in Namibië. Maar reizen en kamperen in een land waar het wild overal kan komen, nergens hekken staan en je als mens dus echt te gast bent in het leefgebied van leeuwen, hyena's en grote kuddes olifanten (om maar iets te noemen) vraagt eigenlijk maar om één ding: loslaten.

Een fijne uitdaging voor iemand bij wie de controledwang in tijden van stress nogal eens op wil spelen. En voor wie het afgelopen half jaar nou net niet de meest ontspannen tijd in haar leven is geweest. Aaarghh. Waarom wilden we dit ook alweer zo graag?

Natuurlijk weet ik het antwoord. En natuurlijk wordt het 'epic'. De komende weken wordt 'vertrouwen' het woord waar we op focussen. Te beginnen met deze eerste blog, waarin ik het vertrouwen uitspreek dat we ook echt in dat vliegtuig zitten, op 15 juli. Van Noord-Holland via Johannesburg en Kruger naar... Botswana, jihaa!

1. Jan Lescrauwaet:
    27 juni 2022
    Gaat gegarandeerd weer een fantastisch avontuur worden.
  2. Henk & Wil:
    27 juni 2022
    Wat een supergoed enne ook moedig & zeker avontuurlijk plan!
    Heel veel voorpret en vooral een heel fijne vakantie🌞
  3. Miriam:
    27 juni 2022
    Op naar een nieuw avontuur. Leuk om er weer deelgenoot van te mogen zijn. Have fun met de voorpret en een goede reis voor als het echt gaat beginnen. 😁
  4. Marja:
    27 juni 2022
    Klinkt fantastisch Hester. Hoop dat ik weer met jullie mee kan reizen, deels vanuit Canada. Ik vertrek de 12de. Heel benieuwd of het gaat lukken mét koffer maar omdat ik daar geen invloed op heb is loslaten zeker een prima idee. Goede reis 🤩🤩
  5. Carla Luitjes:
    27 juni 2022
    Wat een geweldige uitdaging!!
    Ik kijk uit naar je verhalen. Heel veel plezier!✈️🦣🦍!! Groetjes, Carla
  6. Margret:
    27 juni 2022
    Ik ga jullie absoluut weer volgen. Een fantastische reis gewenst!!
  7. Willemijn:
    28 juni 2022
    Super leuk!! Ga je verhalen weer met plezier lezen en weet zeker dat het weer een geweldige mooie reis wordt waar je avondtuur, uitdagingen, liefde, samen zijn, een met de natuur en nog veel meer tegen gaat komen. Geniet!!
  8. Monique Ceelie:
    28 juni 2022
    Fantastisch wat een mooi vooruitzicht .
    Geniet alvast van de voorpret
  9. Helt Claudia:
    28 juni 2022
    Wordt sowieso weer onvergetelijk!!
  10. Diana Vringer:
    29 juni 2022
    Wat geweldig! Alvast heel veel plezier!
  11. Leontien:
    15 juli 2022
    Mooie reis gewenst lieverds, met jullie mooie gezin!
  12. Vincent Swart:
    15 juli 2022
    Lekker hoor! Gewoon zelf ook wild uitpakken, dan komt alles goed! Veel plezier en memorabele momenten gewenst!!!