Ontspannen @Ongogo

26 juli 2019 - Warmquelle, Namibië

Donderdag 25 juli

Een relaxed dagje in Khowarib en omgeving: uitgeslapen, boekje gelezen, tenten ingeklapt en even naar Sesfontein gereden om hout te kopen. Noordelijker gaan we niet, dat is echt onverstandig als je alleen rijdt, hebben we begrepen. Maar toch mooi om dit even gezien te hebben. Wat een andere wereld...

Op de terugweg nog even een ommetje gemaakt naar de Onongo waterval. Echt bizar: na 6 km offroad door het stof en langs verschillende 'boerderijtjes' (lemen hutten met wat geitjes en n kraampje met wat brandhout te koop), net als je denkt dat er niks meer gaat komen, is het daar ineens toch: een klein stenen hokje, schijnbaar onbewoond, maar nee: het verblijf van de bewaker, die nog snel even een overhemd dichtknoopt, om de tweede auto van de dag welkom te heten. Het terrein is net opgeknapt en er is ook een camping, die er verlaten bijligt, maar zeker een aanrader voor toekomstige bezoekers. Wij genieten van een verfrissende plons in het poeltje onder de waterval, dat we delen met twee schildpadden en een kolonie vleermuizen onder een overhangende rots. Boven ons op de rots grazen de geiten en in de boom die ons schaduw biedt, hebben wevervogeltjes hun prachtige gevlochten nestjes gebouwd. Een schitterend plekje, waar we een heerlijke middag hebben.

's Avonds op de camping genieten we van een onze zelfgebakken 'roosterbroodjes' (drie jaar geleden geleerd @Elundini, Zuid-Afrika) en een heerlijke bbq met vlees dat we bij de lodge hebben gekocht; liever hadden we het gehaald bij het plaatselijke winkeltje (de Manchester-shop, haha), maar omdat daar geen elektriciteit was, hadden ze het niet. Overigens wel heel veel andere levensmiddelen, dus wat ik eerder schreef over het gebrek aan winkels moet ik terug nemen. Je moet ze alleen wel even weten te vinden :-)...

1. Henk & Wil:
    26 juli 2019
    Geweldig weer: jullie ervaringen en de verwoording daarvan van Hester 🍀😘🍀
  2. Tonkie:
    Heerlijke stukjes weer. Heb de hele tijd gevoel dat mijn stukjes niet opgeslagen worden. Maar pure quality time en dat wordt straks afkicken voor jullie. Die stofwolk te zien in je binnen en buitenspiegel achter de auto maakt t hemels... Lekker kampvuurtje zag ik weer langs komen. Even alleen op de wereld gevoel. De sterrenhemel ook al gezien met zijn viertjes op de grond naar boven starrend...succes met tellen... Have fun nog even en tof die stukjes mooi leesgerei met bij behorende mooie plaatjes.. Greetz van Lima
  3. Hester:
    28 juli 2019
    Heeee Martijn en Lima, gaan we zeker doen vanavond! Jullie hebben ons geïnspireerd voor deze geweldige reis en die hiervoor..., thanxxxxx a million!
  4. Evelien Lescrauwaet:
    26 juli 2019
    Weer zo'n prachtig verhaal, lieve Hester! Heerlijk lijkt me... het doen met dat wat voor handen is: back to reality 😂