Vakantiebalans

24 juli 2021 - Sóller, Spanje

Een dag als vandaag is best een uitdaging voor iemand die het maximale uit iedere vakantiedag wil halen. Maargoed, ik ben nu eenmaal niet alleen op reis, en na gisteren mochten de jongens het zeggen.

Dat werd dus uitslapen en een dagje in de baai. Op zich ok, want die hebben we tot nu toe alleen 's avonds gezien, en hier is tenslotte ook een strandje.

Alleen, een hele dag op het strand is echt geen optie. Veel te heet. Vanaf een uur of vier is het heerlijk, maar wat doe je dan met je dag? Uitslapen is hier best een uitdaging. Om een uur of negen drijf je je hutje uit, zelfs met de plafondventilator. Sjok, sjok naar de ontbijtzaal dan maar. Even snel een yoghurt en wat meloen scoren, de koffie halen we sinds gisteren ergens anders. Niet te doen. Vervolgens lag ik dus om 10 uur in het lauwe zwembad, vervolgens weer op een plastic bedje, toen weer onder een koude douche enzovoorts enzovoorts. Niet dat ik wil klagen, want we zitten hier natuurlijk prachtig en ik had een spannend boek. Maar de jongens werden steeds lamlendiger van hun zelfgekozen dagje niksdoen en dat had weer niet zo'n positief effect op Paul en mij.

Wat waren we blij dat het vier uur was en we zonder verbrandings- of oververhittingsgevaar naar het strand konden. Inmiddels is het half acht, is Paul even naar de supermarkt voor koude biertjes en is voor mijn gevoel de dag net lekker begonnen. Morgen maar weer het wekkertje op dezelfde tijd, maar dan in de ochtend. Dit was wat mij betreft weer meer dan genoeg gelanterfanter voor de juiste vakantiebalans.

1. Marije:
    25 juli 2021
    🤭😂
  2. Sandra:
    26 juli 2021
    Wat klinkt dit toch heerlijk herkenbaar Hes, iemand die alles uit elke vakantiedag wil halen..we gaan een keer samen..😅 Oooh nee dan missen we de chauffeur voor alle enge bochten, smalle weggetjes met TE mooi uitzicht 😂