Dag vol contrasten

29 juli 2021 - Alcúdia, Spanje

De contrasten van Mallorca, ik schreef er al eerder iets over. Vandaag hebben we het weer ten volle ervaren.

Om te beginnen op de markt in Sineu. We waren er vroeg, want dan konden we weer weg voor de eventuele drukte, die was aangekondigd in het ANWB-boekje (waarvan ik vandaag overigens gezegd heb dat ik het ging verbranden, omdat ik het er qua 'toeristisch' en 'leuk' op z'n zachtstgezegd niet altijd helemaal mee eens ben). Grappig om te zien hoe het op zo'n markt is vóór en nadat de toeristen in grote getalen arriveren; behoorlijk contrast. Maar al met al: mooi plaatsje, goeie markt, lekkere koffie!

Tegen n uur of elf hielden we het voor gezien. Nog even n broodje mee en terug naar de rust van de finca, oftewel ons heerlijk gekoelde huisje. Natuurlijk moest hier ook nog even het zwembad met zeezicht worden uitgeprobeerd en vervolgens een salade gegeten op eigen terras. Het was op zich verleidelijk om hier te blijven hangen, maar een familiestemming leverde toch een ritje naar het strand op. Platja de Muro deze keer. Ook hier weer contrast met de vele mooie cala's die we zagen; hier moesten we het doen met een langgerekt zandstrand waar een plekje met voldoende 'social distance' nog best een uitdaging was. Evengoed heerlijk gezwommen en in de golven gespeeld, maar de snorkelspullen konden in de tas blijven.

Na een paar uurtjes hadden onze lijven wel weer genoeg zon gehad, ondanks tijdig smeren met factor 50. Op naar Alcudia voor een drankje op het terras. Dit stadje was weer een leuke verrassing, en de rust en het karakter stond - ja ik ga het weer noemen - in schril contrast met de kermis en de vreetschuren 'beneden', bij het strand en de hotels. Uiteraard was ook hier het pleintje bij de kerk en de bijbehorende bar snel gevonden. En alweer hadden we mazzel: terwijl mensen in de rij stonden voor tafeltjes bij de restaurants, was er bij de bar met versgesneden 'jamon iberico', wederom nog net een tafeltje, waar we wederom heerlijk gezeten hebben.

Wat is vakantie vieren hier toch leuk, en lekker!

1. Wil:
    29 juli 2021
    Schrijven is leuk & relaxen is belangrijker!
    Veel plezier & ontspanning.
    Dikke kuzzzz & groetjes van Henk & Wil