Roadtrip Zuid-West Mallorca

19 juli 2021 - Sant Elm, Spanje

Dit reisverslag heet 'Roadtrip Mallorca, en vervolgens post ik allemaal verhaaltjes vanaf een ligbedje in Sant Elm. Dat heeft er vooral mee te maken dat dit voor Paul behalve een roadtrip, ook een divetrip is. En laat dit deel van Mallorca nou net het mooiste deel zijn om onder water te zijn! Hij geniet er optimaal van, met twee duiken per dag, en gelijk heeft hij. Maar gelukkig voor ons doen ze bij duikscholen ook aan rustdagen, en vandaag was er zo één.

Hoog tijd dus voor een rondritje. Ik had weer wat leuks bedacht... vanaf Sant Elm, via Andratx, langs de kust omhoog richting Banyalbufar, 'even' afdalen naar Port des Canonge, en dan via het binnenland, oa Puigpunyent, weer terug. Leek me een uitstekend plan. Paul was het al snel na vertrek helemaal met me eens, ik alleen niet helemaal met mezelf.

Want terwijl Paul genóót van de achthonderdtachtig haarspeldbochten en talloze onmogelijk smalle stukken, klemde ik de handgreep boven de deur steeds steviger vast. Tegen de tijd dat ik kramp in mijn vingers kreeg en Teun zo'n beetje groen begon te zien, konden we het tripje gelukkig onderbreken voor een heerlijke lunch op de eerste etage van Can Mado, een fijn restaurantje in Port des Canonges. Een zacht zeewindje, goddelijke aioli, fantastische calamaris, koude witte wijn en ook nog iets vlezigs op de kaart voor de mannen: wat meer heeft een mens nodig?

En eerlijk is eerlijk: een prachtige rit was het. Dat kan ik nu we weer veilig en ongedeukt terug zijn in Sant Elm, met volle overtuiging zeggen. Zoveel mooie uitzichten, zoveel mooie oude (land)huizen, zoveel blauw, zoveel groen: echt te gek. Voor Paul gaat ie zelfs in z'n top 10 van mooiste Europese ritten en in de top 20 van de wereldroutes.

Toch best een goed idee van mezelf ;-).

1. Wil:
    20 juli 2021
    SUPER
  2. Conny scholtes:
    23 juli 2021
    Fijn dat jullie zo genieten. Prachtig eiland he?1 nog veel plezier.
    groeten, Conny