Onvoorstelbaar veel zin

21 juli 2017 - Alkmaar, Nederland

Voorbereidingen, voorbereidingen, het houdt me al weken, ok, ok, máánden, bezig. Voor onze omgeving begint t misschien zelfs wel wat irritant te worden, dat gelul over Costa Rica. Al probeer ik inmiddels wel eerst even af te tasten wie er wel op zit te wachten en wie niet. Maar ja, soms schat je het ook wel ns fout in: Ja sorry hé, het ís toch ook gewoon lèuk dat de jongens al weken bezig zijn met hun zelfgemaakte wildlife-guide en dierenbingo!??!
Maar ik begrijp het ook wel... Want inderdaad...het is misschien wel 'bijzonder' dat ik er al vele etmalen surfen op internet op heb zitten, waarbij ik zo ongeveer alle online reisverslagen heb gelezen (met soms fantastische mailwisselingen tot gevolg), alle accommodaties op Booking.com heb gecheckt (niks leuker dan dat), alle beoordelingen op Tripadvisor heb doorgespit (leuk man al die meningen) en alle filmpjes op YouTube met Costa Rica in de titel minstens 3x heb bekeken (lekker meegenieten met de vakantieavonturen van wildvreemden). Ik bedoel...hé: Get A Life! Ja, ik wéét het. Maar jemig, het is ook gewoon onvoorstelbaar... We gaan gewoon wéér met z'n vieren op reis!
Ik kan me, net als vorig jaar, nauwelijks voorstellen dat we er over een week ècht zullen zijn en alles wat we al weken op filmpjes en foto's zagen, ook ècht gaan zien. Waarschijnlijk wel met iets meer regen dan op de gepubliceerde foto's, maar dat mag de pret niet drukken.
Op dit moment ben ik met name bezig met futiele zaken; donkere of lichte kleding? (dat laatste schijnt beter tegen muggen maar lekker vlek-onpraktisch), katoen of synthetisch? (volgens mede Reislogger Henk dat laatste, want sneller droog, maar volgens ervaringsdeskundige vriendin Saar juist helemaal niet want vreselijk zweterig), wel of geen klamboe (weer n eenmalige aanschaf; die kunnen we daar toch ook kopen!?) en wel of geen poncho. Over dat laatste bestaat in ieder geval weinig twijfel: die gaan gezien de weersverwachtingen (dikke donderwolken met bliksemschichten) zeker in de tas.
Ach, waar zou ik me eigenlijk druk over maken. Uiteindelijk zijn er maar zes echt belangrijk: paspoort, ticket, bankpas en - met stip op één gedeelde eerste plaats: Paul, Luuc en Teun. We hebben elkaar en gaan samen mooie en hele waardevolle herinneringen maken!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Charlotte:
    Lekker Hes!
    Heerlijk toch die voorpret, die nemen ze je niet meer af. Ook al wordt het nog zo'n rotreis. Ha ha nee het gaat vast weer fantastisch worden. Mooie herinneringen maken, dat is waar het leven om gaat toch? Geniet met je mooie lieve mannen en maak het onvergetelijk! (in goede zin ;-)) liefs lot
  2. Angelique Meiboom:
    21 juli 2017
    Wat een bijzondere vakantie weer voor jullie ! Ik kijk er nu al naar uit naar jouw reisverhalen Hester, je schrijft het zo leuk . Wij jullie een hele fijne, bijzondere en een avontuurlijke reis toe.

Liefs Angelique , Sara, Wendy en Bram
  3. Linda:
    21 juli 2017
    GENIET!!!! Dat is mijn enige advies...je hebt een prachtige avontuurlijke reis voor de boeg.
    Herinneringen voor een leven lang!
  4. Miriam:
    21 juli 2017
    Ik verheug me alweer op de leuke verhalen. Heel veel plezier op jullie volgende avontuur.
    Gr Miriam
  5. Conny scholtes:
    23 juli 2017
    Hi Hester, Paul, Luik en Teun,
    Verheug me op jullie belevenissen. Ga dat eens ff lekker volgen. Heb een fijne vakantie. Liefs. Con en Frans
  6. Saskia Klaasen:
    24 juli 2017
    Nu al leuk. Enjoy Hes samen met je mannen.
  7. Marije:
    26 juli 2017