Voorbereidingen

26 juni 2017 - Alkmaar, Nederland

Over exact een maand is het zover, dan gaan we voor de tweede keer als gezin op reis! Eigenlijk hadden we ons voorgenomen dat we pas weer zouden gaan als Teun naar de middelbare school zou gaan (drie jaar na Luuc), maar consequent als we zijn (not), besloten we toch anders....
Toen in december bleek dat Paul's vakantieaanvraag van 5 weken voor de zomer van 2017 was goedgekeurd en we tegelijkertijd van dichtbij meemaakten hoe je leven plots op zijn kop kan staan, besloten we het 'gewoon' te flikken. Onder het motto 'pluk de dag' boekten we vier tickets via Toronto, Canada naar San Jose, Costa Rica!!!

Paul wilde eigenlijk het liefst terug naar Zuid-Afrika en in eerste instantie waren we dat helemaal met hem eens, omdat we allevier verliefd zijn geworden op het land en de mensen. Alleen... als je zo'n perfecte reis hebt gehad, en zo ontzettend hebt genoten, hoe ga je er dan voor zorgen dat je het jaar erna niet de hele tijd gaat vergelijken? En bovendien, er zijn zoveel mooie plekken op de wereld...

Costa Rica stond ook hoog op ons lijstje, met name vanwege de vele dieren. Weliswaar kleiner en heel anders dan in de wildparken van Zuid-Afrika, maar wel heeeel veel! En dat is waar onze dierenverzorger/vlogger (Teun) en filmer/fotograaf (Luuc) in de dop nu eenmaal voor gaan. En zo geschiedde. Nu de inentingen zijn gezet, de 4x4 is gereserveerd, de route is bepaald en de wandelschoenen zijn ingelopen, wordt het de komende weken verrekijkers verzamelen, waterdichte camerahoezen dichtritsen, poncho's inrollen, Deet en zonnebrand inslaan en -last but not least- op zoek naar een fotogeniek alternatief voor een afritsbroek. Het moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven, daar in het tropisch regenwoud...