Best for last

29 juli 2021 - Cala Ratjada, Spanje

En dan is ie toch aangebroken, onze laatste volle dag. Er is nog één kant van het eiland die we nog niet gezien hebben: het noord-westen. Natuurlijk hebben we tal van plekken nog gemist, maar dan hebben we in ieder geval ook wel een beeld van deze kant van het eiland.

Na een rustig ontbijtje, in gezelschap van de drie vaste katjes van het huisje, pakken we voor de laatste keer de spullen voor een stadje-strandje-dag. Eigenlijk willen we op zoek naar een mooie cala, maar op het laatste moment zie ik via plaatjes op Google dat de strandbar bij Mero duikcentrum er ook best aantrekkelijk uitziet. Veel snorkelmogelijkheden ook, en weinig zand. Dat laatste klinkt vooral Luuc als muziek in de oren.

Na een korte stop in het ook alweer knusse Arta (smalle straatjes en mooie winkels), rijden we door richting Cala Ratjada. Wow,  wat is het hier weer prachtig! Veel groen, mooie witte, lage hotels en prachtige baaien. Veel rustiger ook dan waar we gisteren waren. Het is inmiddels half twee en parkeergelegenheid genoeg. Relaxed...

Ook een tafeltje op het plateau voor het duikcentrum is snel gevonden en de naastgelegen bar heeft alles wat we lusten. Niet dat dat een kunst is, maar ok. 😉

Moeten we echt morgen weer naar huis? We zijn het snel eens: hier willen we zeker nog een keer terug!

1. Margret:
    29 juli 2021
    Een goede terugreis gewenst en bedankt dat we weer mee mochten genieten!
  2. Wil:
    29 juli 2021
    Fijn dat jullie laatste dag op Mallorca zo leuk is!
    Nog ff genieten en voor morgen een fijne & veilige reis 🍀😍😍🍀
  3. Liesbeth:
    29 juli 2021
    Wat een mooie afsluiting van jullie vakantie. En veel gezien van het eiland. Goede terugreis en tot gauw!