Ons avontuur is begonnen!

15 juli 2019 - Addis Abeba, Ethiopië

Na maanden waarin onze reisdatum steeds eindeloos ver weg leek (we waren er eind januari eigenlijk al helemaal klaar voor...), vlogen de laatste weken ineens voorbij. Niet zo gek ook, met het afscheid van Teun op De Kennemerpoort, nog even een antibioticakuur voor Paul, de spannende weken waarin Luuc zijn broodnodige tienden bij elkaar sprokkelde om alsnog over te gaan en alles wat er met mij (Hester) op werkgebied speelde.

Dus tja, toen was het toch 'ineens' D-Day: De Dag Dat we het gewoon weer gingen DOEN! Of nou ja, gewoon... Dat is wel een beetje een understatement. Want waar ik altijd steevast roep dat de vakantie begint zodra je de voordeur achter je dicht trekt en dat de reis óók onderdeel is van de pret, ging dat deze keer niet helemáál op. Iets met een vliegtuigmaatschappij waarvan er dit voorjaar één naar beneden stortte en iets met een route via Wenen en Addis Abeba waarbij het halen van aansluitingen behoorlijk cruciaal was. Die combinatie van factoren zorgde voor wat vaatvernauwing in mijn hoofd en erg prettig in de omgang kon ik mezelf toch echt niet meer noemen. Gelukkig kennen mijn reisgenoten me al wat langer dan vandaag...

Afijn, het is allemaal goed gekomen. Net aan. Want de eerste aansluiting in Wenen haalden we ook echt maar nipt. Goed voor de conditie zullen we maar zeggen. Verder weinig te mopperen. Alles keurig in orde aan boord van Ethiopian Airlines en een prima reis gehad.

Onderweg wel de eerste TIA (This Is Afrika) - ervaringen alweer gehad, wat altijd weer zorgt voor een hoop lol. Zo concludeerde Luuc dat je voor de baan van bestuurder van een transferbus in Addis Abeba klaarblijkelijk geen rijbewijs nodig hebt; af te lezen uit het feit dat we als in een soort van kermisattractie onder en tussen enorme taxi-ende Boeings door slalomden, daarbij rakelings bagagekarretjes ontwijkend en door de iets te scherpe bochten van diezelfde karretjes een aantal koffers letterlijk op de startbaan werden gelanceerd. "Gelukkig hebben we nog geen struisvogelei als souvenir gekocht", merkte Teun droog op.

Tja, en dan sta je dus 17 uur na vertrek in Alkmaar 'ineens' weer op Afrikaanse bodem. Beetje jammer dat onze tassen de aansluitingen niet hebben gehaald, gelukkig zaten de tandenborstel in de handbagage;-). Hoe dan ook, alles wir regtkom. Jihaa! We hebben er zin in!

We zijn er!Veilig geland...Urban CampFf anders dan SchipholWe mogen!

1. Ger & Irma:
    15 juli 2019
    Gaaaaf om jullie weer te volgen op deze manier
    Have fun 😊
  2. Tonkie:
    15 juli 2019
    Het feestje kan beginnen. Mooi leesvoer. Eerste stuk leest alweer makkelijk weg...
  3. Danielle:
    15 juli 2019
    Hester, wat kan je toch geweldig schrijven! Lees jullie verhalen altijd graag. Veel plezier op dit avontuur en ik kijk al uit naar je volgende verhaal.
  4. Willemijn:
    15 juli 2019
    Ga weer genieten van jullie verhalen, super veel plezier samen met het maken van mooie nieuwe herinnering 💚
  5. Arie De Jong:
    15 juli 2019
    Geweldig. Wat een avontuur weer. Prachtige reis. Toevallig van familie vorige week schema reis Namibië gekregen om te bekijken. Ongelooflijk veel plezier en dank voor het mee kunnen genieten. Groetjes Arie
  6. Daniëlle van Well:
    15 juli 2019
    Ik lees graag weer mee liefjes!! Heerlijk zoals je schrijft. Xxx
  7. Helt Claudia:
    15 juli 2019
    Ingelogd hoor :) wordt vast weer te gek! Enneh.....Daar is geen kortpaaie na enige plek die moeite werd nie.
  8. Liesbeth:
    15 juli 2019
    Wat een “geweldig” begin! Geniet van jullie verhaal nu al!
  9. Heleen:
    Enjoy! 💋
    Ik geniet weer mee van je prachtige reisverhalen.
  10. Sylvia:
    15 juli 2019
    Nu alweer leuk om te lezen en dit is nog maar het begin! Heel veel plezier!
  11. Hester:
    15 juli 2019
    Wat leuk te horen allemaal, ik ga mijn best doen;-). Enneh Claudia spot on! Enneh...: Dit maak nie saak hoe stadig jy gaan nie solank jy net nie ophou nie. Lekker taaltje hoor...
  12. Gre Freijer-lescrauwaet:
    15 juli 2019
    Fred en ik wensen jullie een geweldige reis door Afrika. Ik blijf jouw verhaal volgen, Hester. Jij schrijft geweldig.
  13. Leontien:
    15 juli 2019
    Yes, het is begonnen! Veel plezier en we gaan jullie volgen!
  14. Miriam:
    16 juli 2019
    Leuk om weer mee te mogen lezen met jullie avontuur. Gaaf! Fijne vakantie
    Gr Miriam
  15. Evelien Lescrauwaet:
    17 juli 2019
    Da's echt genieten, hoor: jouw verhalen te lezen, lieve Hester.
    Have fun & take care 🦏🐘🐅👍😎 Gr Evelien