Rustdag

5 augustus 2022 - Maun, Botswana

Vrijdag 5 augustus.
Vandaag rijden we weer een stukje naar het noorden, naar Moremi National Park. Gisteren was nog even de vraag of we vroeg wilden vertrekken en zo ja, of we de wekker moesten zetten. Na de briefing van de Djoser-reisgroep naast ons, hadden we ons antwoord: zij moesten om 5.00 uur aan het ontbijt zitten, zodat ze 's middags om drie uur de Chobe-rivercruise konden doen, 700 km (!) verderop. Paul en ik zijn zelf meegeweest op zo'n reis, dus we wisten wat dat betekent: 4.00 uur gerommel met potten en pannen, 5.15 uur motor van de truck aan voor stroom en lekker stationair laten draaien, 5.30 uur vertrek. En inderdaad: nog niks aan veranderd. Ergerlijk, maar ja, wat kan je doen. Het was aardig geweest als ze het ons 's middags even waren komen vertellen, zodat we een andere plek hadden kunnen kiezen. Maar in het donker nog verplaatsen terwijl het kampvuur al brandde, zagen we ook niet zitten. Dus tja, we waren in ieder geval bijtijds op gang, zullen we maar zeggen.

Gelukkig waren we wel lekker uitgerust: gisteren hadden we een tussendag op deze camping (Sitatunga) vlakbij Maun, voor als we nog dingen moesten regelen voor Moremi of de Kalahari. En om inkopen te doen uiteraard. Tot grote vreugde van Luuc en Teun konden zij lekker op de het omheinde kamp blijven, terwijl Paul en ik inmiddels geroutineerd alle benodigde levensmiddelen voor de komende vier dagen bij elkaar verzamelden en langs de garage reden om iets te laten controleren aan de auto. Better safe than sorry. De Mokoro-tocht in de Okavangadelta besloten we maar even te laten, dat kan eventueel later nog, of niet. Een dag uitslapen en goede WiFi bleek op dit moment minstens zo aanlokkelijk.

De komende dagen zijn we waarschijnlijk weer offline, hopelijk heb ik daarna weer een aantal mooie verhalen en foto's.

1. Henk & Wil:
    5 augustus 2022
    Geniet maar lekker van jullie rustdag; het is immers jullie vakantie 😉😍
  2. Marije (niet de zus van…;)):
    7 augustus 2022
    Lekker in de chillmodus 🦦!! x
  3. Evelien Lescrauwaet:
    8 augustus 2022
    Doen jullie goed: lekker ervaring 🍀👌🌞🥰