Dagje Palma

28 juli 2021 - Palma de Mallorca, Spanje

Op deze nieuwe plek, 'de finca', hebben we weer een airco. Hij staat op 25 graden en alle deuren en luiken blijven dicht, omdat het klmaattechnisch natuurlijk niet heel erg ok is. Maar màn: wat een verschil in hoe je je voelt! Gelijk een gat in de dag geslapen, tot zover het voornemen om zoveel mogelijk uit iedere dag te halen... Maar ach, vakantie is toch ook bedoeld om uit te rusten ;-).

Na een ochtendje lanterfanten hebben we toch maar even een plan gemaakt voor de komende dagen. Er valt nog zoveel te ontdekken, dat past nooit. Maar in ieder geval goed om even te inventariseren wat iedereen nog wil. Teun maakt het niet zoveel uit, zoals gewoonlijk. Als het maar gezellig is. Dat valt in ieder geval te proberen ;-). Paul wil alle kanten van het eiland even 'geproefd' hebben (figuurlijk mag ik dan hopen) en Luuc wil graag nog shoppen in Palma. Waarvoor precies wordt niet geheel duidelijk, maar Palma moet het zijn.

Zo'n duidelijk verzoek van onze toch-wel-een- beetje-pech-puber moet je gelijk inwilligen, besluiten we, en dus zitten we om een uur of drie allemaal fris en fruitig in de auto. Gelukkig zijn we uitgeslapen en begint de namiddag hier laat, dus dat is een prima tijd.

Persoonlijk vind ik kleine stadjes wat leuker,  maar ach: Palma, en al helemaal de kathedraal, mag je niet gemist hebben! Die laatste hebben we inderdaad afgevinkt, zij het helaas helaas alleen van de buitenkant; de openingstijden waren even aangepast. Boehoe, wat jammer! Gelukkig blijven er nog genoeg bouwwerken over om te bewonderen, shopt Luuc zowaar nog een mooie leren armband en wordt Teun helemaal blij van iets wat hij al op TikTok heeft gezien en nu zelf kan ervaren: yogurtijs-krullen. "Heel 'satisfying' mam, om te zien hoe ze dat maken!" Ok, schat, prima joh. Ik dacht meer aan een bordje tapas met een caña, maar het zal. Generatiekloofje gok ik...

Grappig genoeg lopen we toevallig wel nog langs het tentje waar we de allereerste ochtend ook zaten, toen we net van de boot kwamen. Heel anders met al die mensen, naar net zo leuk. Komt het toch nog goed met dat biertje van Paul en mij. Nu alleen nog even ontdekken waar we die mooie Estrella-glazen met die gouden ster op de kop kunnen tikken; wat ons betreft het ideale souvenir. Maar bovenal is er vandaag weer een mooie herinnering toegevoegd aan onze verzameling.

"En gezellig was het ook nog!", zo concludeert Teun op de terugweg in de auto. Missie geslaagd!

1. Wil:
    28 juli 2021